Nascut a Barcelona, però originari de Premià. Va treballar a la fàbrica Roca Umbert entre els anys 1972-1991. Va estar a la secció d'estampació i va portar la màquina d'acabats RAM.
Entra a treballar a Roca Umbert l'any 1962, a la secció de preparació al magatzem de les bovines de color. Després va ocupar-se de qüestions de control de qualitat del procés de fabricació. En aquesta entrevista es parla de la fàbrica de la Batllòria (Sant Celoni, Vallès Oriental), que ell va veure néixer, i es complementa així una entrevista que se li va fer l’any 2023. En aquesta segona hi ha present, i hi intervé però no se la veu, Roser López Fugarolas, que també havia treballat a la fàbrica de la Batllòria.
Extreballadora de la fàbrica Roca Umbert de la Batllòria (Sant Celoni, Vallès Oriental). Hi va estar des de l'any 1977 fins al 1991. Durant l’entrevista també se sent la veu de Modest Pou Quintana, treballador de Roca Umbert i que va veure néixer la fàbrica de la Batllòria.
Als 14 anys va començar a treballar al taller de reparació de maquinària de Roca Umbert, que dirigia el seu pare. Va fer de manyà, lampista, fuster i de contramestre.
Treballador de Roca Umbert uns deu anys, entre 1973 i 1983, aproximadament. Va estar a la caldereria, en el manteniment de canonades, un any a la tèrmica i després, a la secció de tints.
Són dues entrevistes. A la primera, explica com l'any 1958, amb 15 anys, entra d'aprenent de despatx a la fàbrica Roca Umbert de Monistrol. El 1966, ja a la fàbrica de Granollers, organitza el control de qualitat del fil. A partir de 1978 treballa a l'administració, fins al tancament de la fàbrica, el 1993. A la segona entrevista parla de la seva etapa com a coordinador de l'activitat (gravació de films, espots, sèries...) del recinte de Roca Umbert, un cop municipalitzat i reconvertit en Fàbrica de les Arts.
Els seus pares van treballar a Roca Umbert, el pare va fer-hi de xofer i va portar la vagoneta. L'Enric va entrar-hi a treballar als 14 anys, com a aprenent de contramestre.
Enginyer químic, va treballar al laboratori de Roca Umbert en diferents períodes i també fent traduccions dels acabats nous que arribaven amb patents angleses.
Treballador de Roca Umbert (1944-1954), va ser-ne administratiu i responsable de la Infermeria. Explica l'atracament maqui que va patir la fàbrica el maig de 1947. També parla d'abans de la guerra, de la guerra, del Comitè de la FAI, de la postguerra i de la repressió franquista.
Entrevista a Maria Nadal Ramon i a Andreu Parra Ortega
Granollers, 2007
Indústries, Fàbrica Roca Umbert
La Maria va ser teixidora de Roca Umbert des de 1950 fins el 1975. El seu marit, l’Andreu, hi va treballar des de 1951 fins el 1977, en les seccions de tints, fusteria i manteniment.