Filmació d'algunes de les activitats programades durant la Festa Major de Granollers, del 25 al 29 d'agost de 1982.
Discurs inaugural de l’alcalde Rafael Ballús, de la regidora de Cultura Concepció Navarrete, traca d'inici, cercavila de gegants i capgrossos, exposició d’art, concerts nocturns, el grup La Farinera pels barris, titelles, màgia, pallassos, el rellotge, havaneres, gimcana automobilística, sardanes, exposició d’art al Museu, rom cremat, castellers, globus, handbol, majorettes, petanca, danses, futbol, teatre i concerts...
Documental de Granollers que n'explica breument la seva història, amb mostra de vestigis romans i medievals, fins arribar a la ciutat moderna. Documenta molt bé els edificis i els carrers principals.
Filmació d’edificis i elements del patrimoni arquitectònic de Granollers, datats cap a 1900. Alguns dels edificis s'acompanyen d'una fitxa amb la situació, el propietari que el va fer construir, l'arquitecte i l'any. Es documenten 18 elements: 17 edificis i 1 font.
Filmació de la Festa Major de 1981. Actuacions dels grups la Bombeta, la Farinera... El tema de la festa va ser "els gegants perduts". Surten imatges de l'alcalde, Rafael Ballús; la regidora de cultura, Concepció Navarrete; els regidors Oriol Montaña, Anna M. Palé, entre d'altres personatges granollerins, en el moment de descobrir una placa d'homenatge a la Unió Liberal, situada al Museu de Granollers.
Celebració de la Diada de Sant Jordi el 1977, a la plaça de la Porxada. En plena transició, aquest document mostra l'ambient d'intensa activitat política d'aquells dies. Entre les parades de llibres i roses, molts grups polítics i ciutadans van aprofitar per posar-hi parades: CDC, PSC, PSUC, Partit dels Treballadors, el Congrés de Cultura Catalana, Associació de Veïns... Al final hi ha imatges de la manifestació que es va convocar per demanar l'Estatut i el retorn de Josep Tarradellas a Catalunya i que discorregué per la plaça Barangé i avinguda del Parc.
De maig a gener els bombardejos de Granollers 1938-1939
2006
Bombardeigs
Conflictes socials
Guerra Civil
Els documentals realitzats sobre els bombardejos de Granollers i d'altres municipis del Vallès Oriental, els anys 1938 i 1939, intenten reflectir el drama que van viure diverses poblacions inicialment de rereguarda durant la Guerra Civil. Són bombardejos que van ser portats a terme per part de l'aviació italiana, alemanya i hispana al servei del general Franco. La tragèdia i les conseqüències perllongades en la derrota militar i ideològica, l'exili i després el silenci imposat pel franquisme es fan palesos en la documentació, les fotografies, les filmacions de l'època, així com en les veus dels testimonis que relaten les seves vivències personals. El bombardeig de Granollers, el maig de 1938, un dels més importants soferts per una població durant la Guerra Civil i que dissortadament es va convertir, fins i tot, en notícia internacional pels resultats de la tragèdia, així com els nous atacs a la ciutat i poblacions veïnes el gener de 1939, donaren un balanç de víctimes i de destrucció que fan reflexionar sobre el perquè i el com van succeir uns esdeveniments que mai més no haurien de tornar a passar. Hi apareixen els testimonis de: Pere Canal, Josep Coll, Pere Font, David Gesalí, Carme Iglesias, Frederic Malàs, Rosalia Martínez, Joan Pi, Emili Ramon, Carme Sarroca, Joan Triadú
El pintor Paco Merino, durant els anys vuitanta, era l’encarregat de decorar l’aparador de la llibreria La Gralla, que estava situada al carrer del Museu, número 9, de Granollers.
La llibreria era un punt de trobada de gent diversa amb inquietuds culturals, polítiques i socials. Una d’elles era Rosa Viñallonga, que sovintejava el local i que anys més tard en va ser llibretera.
El 1981, al llarg d’una setmana, es va fer una performance a l’aparador, amb la idea de convidar amics i clients a fer un te en aquest espai; el toc surrealista el posava la mitja i el barret, cada cop diferent. I així ho van fer: cada dia la Rosa, fent mitja i abillada amb un barret, rebia un nou convidat a l’aparador. Joan Corbera, aficionat al cinema des dels anys setanta, ho va filmar amb la seva càmera, que duia a sobre allà on anava. En el curt també hi participen la llibretera Pilar Batlles i el granollerí Xavier Torrents.